Close

Portfolio: Beestieboys

Het jeugdprogramma Beestieboys, waarin Tim den Besten en Nicolaas Veul op zoek gaan naar de band tussen mens en dier, is al jaren bekend bij de kinderen. Ook volwassenen vinden deze diervriendelijke serie steeds vaker, nu Beestieboys sinds dit seizoen meer online aanwezig is dan ooit.

Humor

Als onderdeel van voormalig Villa Achterwerk was Beestieboys altijd een kinderprogramma, maar met Janine Abbring in de eindredactie heeft Beestieboys een extra laag gekregen. De humor van de jongens is dubbelzinnig, melig en soms schunnig, waardoor ook jongvolwassenen en ouders van jonge kinderen mee kunnen lachen. En waar vind je deze doelgroep? Juist, op sociale media.

Content planning

Van een eenvoudige website naar een actieve community op Instagram en Facebook, dat was het doel. Met creatieve ideeën en constant overleg met de redactie heb ik een content planning opgezet om Beestieboys online zichtbaar te maken. Resultaat: ruim 1.500 likes en een stijging in kijkcijfers.

Ga naar de Facebook pagina
Video

Bijzonder aan Beestieboys is de jonge doelgroep, die tegenwoordig voornamelijk op Instagram te vinden is. Speelse fotobewerking, leuke winacties en grappige exclusieve filmpjes hebben bijgedragen aan een constante groei van het Instagram kanaal. Ook video-montage hoort daarbij.

Ga naar het Instagram kanaal
Spin in het web

Omdat Beestieboys is een productie is van de VPRO en NPO Zapp ben je als webredacteur een spin in het web. Mijn rol gaat verder dan leuke plaatjes op internet zetten: communicatie tussen afdelingen, afspraken rondom doelstellingen en het uitdragen van de juiste tone-of-voice zijn belangrijke taken.

Ga naar de website

Meer Portfolio

NPO 3LAB

Social media beheer, redactie en videomontage

Film of the Day

Ontwerp, technische realisatie, social media en eigenaar

Zondag met Lubach

Social media beheer, online teksten, content strategie en videobeheer

Undercover Network

Social media analyse en advies