Close

Portfolio: De Volmaakte Mens

In het voorjaar van 2015 zond VPRO in samenwerking met HUMAN de zes-delige wetenschapsserie De Volmaakte Mens uit. Vanwege het crossmediale karakter van deze eenmalige serie was het opbouwen van een online community het uitgangspunt om het doel van de documentaire te bereiken: debat aanwakkeren over de toekomst van de mens.

Crossmediaal

In samenwerking met de afdeling marketing van de VPRO heb ik een contentstrategie en -planning opgesteld. De Facebook en Twitter werden discussies opgestart om naamsbekendheid te genereren voordat de serie werd uitgezonden. De website was ingezet om een aanloopje te nemen met informatieve, wetenschappelijke teksten over de thema’s, rubrieken over de wetenschap in science fiction, en een do-it-yourself video van een thuisexperiment. Het doel: over verschillende media één verhaal vertellen.

Social Media en events

Om het debat over mensverbetering aan te wakkeren werden diverse tactieken gebruikt. Zo zijn er dilemma’s verspreid op Facebook, werd er tijdens de uitzendingen live discussies gevoerd op Twitter, en zorgden gastcolleges in samenwerking met Studium Generale voor een ‘live’ vervolg op het online debat.

Ga naar de website

Maak gebruik van verschillende media om je boodschap te versterken

Nazorg

Uit de uitzendingen heb ik de casussen en interviews losgeknipt, opnieuw gemonteerd en Engels ondertiteld. Deze fragmenten worden verspreid op YouTube voor internationaal publiek om te zorgen dat deze eenmalige documentairereeks niet verloren gaat.

Ga naar het YouTube kanaal

Meer Portfolio

Zondag met Lubach

Social media beheer, online teksten, content strategie en videobeheer

NPO 3LAB

Social media beheer, redactie en videomontage

Beestieboys

Content strategie, social media beheer en beeldbewerking

Undercover Network

Social media analyse en advies